B2B leads vormen een belangrijk onderdeel van jouw bedrijfsgroei. Des te meer potentiële klanten jij weet aan te trekken, des te meer jij er daar immers van overhoudt. In4Leads helpt je graag met B2B leadgeneratie en het behalen van jouw groeidoelen. Wij weten hoe we kwalitatief hoogwaardige leads genereren die en hoge kans op conversie geven. Ook verzamelen we precies de juiste informatie die jouw als ondernemer handvatten voor een verkoopgesprek heeft. Wij zijn gespecialiseerd in ICT-gerelateerde B2B leads; het gros van onze klanten biedt ICT-producten of -diensten. In4Leads streeft ernaar de grootste salespartner binnen de ICT-branche te worden.
Doelgerichte, vakkundige gesprekken
B2B leads genereren wij middels telemarketing: koud bellen. Dit betekent niet dat we een standaard callcenter zijn. Integendeel; Je huurt bij ons niet zomaar iemand die voor je gaat bellen, maar een echte professional die over de kennis beschikt om je de gewenste, kwalitatief hoogwaardige leads te verschaffen. Wij zeggen wat we doen én we doen wat we zeggen. We zijn een betrouwbare, ambitieuze partner voor de generatie van ICT-gerelateerde B2B leads en fungeren als salesafdeling voor jouw onderneming. In4Leads is wars van standaard scripts en staat in plaats daarvan voor doelgerichte, vakkundige gesprekken.
Wat houdt het genereren van B2B leads in?
B2B Leadgeneratie betekent dat wij leads, oftewel potentiële klanten identificeren, selecteren en aantrekken. Het uiteindelijke doel daarvan is het verkopen van jouw product of dienst. Dit levert je nu meer omzet op, maar wanneer jij jouw klant weet te binden, ook op de lange termijn. Wij werken volgens een vast stappenplan voor B2B lead generatie, dat kan worden onderscheiden in de volgende fasen: marktbewerking – doelgroepselectie – acquisitie – opvolging – data – resultaat. Of je In4Leads nu nodig heeft voor een klein- of grootschalige campagne of langdurige ondersteuning, je kan op ons rekenen.
Telefonische acquisitie B2B
B2B Leadgeneratie kan zowel online als offline plaatsvinden. Wij zijn gespecialiseerd in dat laatste: telefonische acquisitie. Dit wordt ook wel telemarketing, telesales of outbound bellen genoemd. Wegens onaangename ervaringen met grote bedrijven die doorgaans exact rond etenstijd bellen om op een dwingende manier producten of diensten aan te bieden, heeft telemarketing geen wonderschoon imago. Echter pakken wij het juist precies andersom aan. Bij het realiseren van B2B leads staat niet de verkoop, maar de behoefte van jouw (potentiële) klanten voorop. Telefonische acquisitie kan bij zowel koude als warme contacten worden ingezet. Volgens ons is koud bellen de beste manier om écht in gesprek te raken met een prospect.
Welke voordelen zijn er aan telefonische acquisitie verbonden?
Behalve het feit dat In4Leads jouw potentiële klant / B2B lead centraal stelt en de juiste benadering en gesprekstechnieken hanteert, kent onze telefonische acquisitie nog meerdere voordelen:
- Goede resultaten dankzij persoonlijk contact
- Het onderzoeken van de interesse van een prospect, waardoor jij weet welke producten of diensten voor deze partij het relevantst zijn
- Het op basis van verkregen informatie beleidswijzigingen doorvoeren die de verkoopcijfers stimuleren
- Interactieve informatie: onze professionele B2B telemarketeers kunnen net dat beetje meer informatie geven dan hetgeen een prospect van andere bronnen, zoals een website of een folder, kan afleiden
Waardevolle data die sales verder helpt
Wij leggen contact met nieuwe klanten. We beschikken over een groot persoonlijk netwerk van contacten binnen de ICT. Jouw dataset verrijken we met die van ons. Informatie die we uit onze telesales gesprekken winnen, voegen we hieraan ook toe. Zo beschik jij als ondernemer over de meest waardevolle data die jouw B2B leads een boost zal geven.
Stappen maken binnen de salesfunnel
Voor het genereren van B2B leads is het belangrijk om ten eerste jouw doelgroep goed te kennen. Dit zijn de personen waarvan je verwacht dat deze geïnteresseerd zijn in hetgeen wat jij ze te bieden hebt. Wanneer wij met hen hebben gesproken, veranderen zij wellicht in leads: personen die nog geen aankoop hebben gedaan, maar hierin wel interesse tonen. Een deel van deze groep worden partijen waaraan he een offerte mag uitbrengen. Gekwalificeerde B2B leads veranderen zo in klanten. Maar daarmee zijn we nog niet aan het eind van de salesfunnel gekomen: we willen van klanten immers ook promotors maken die enthousiast vertellen over hun samenwerking met jouw bedrijf.
B2B Leadgeneratie met respect voor de geldende privacyregels
Ben jij op zoek naar een partij waaraan jij het genereren van B2B leads uit handen kunt geven? In4Leads werkt uitsluitend met professionele telemarketeers met jarenlange ervaring. Uiteraard werken wij geheel volgens de regels. Dit betekent onder andere dat we ons te allen tijde aan de AVG/GDPR regels houden. AVG staat voor Algemene Verordening Gegevensbescherming en verwijst naar de wetgeving die sinds 2018 in de gehele Europese Unie geldt. GDPR is de Engelstalige aanduiding daarvan. Bij het realiseren van B2B leads houden wij alle privacyregels in acht.
Maak vandaag nog een afspraak met een van onze accountmanagers en laat je verder informeren over B2B leadgeneratie.