Sommige bedrijven zijn huiverig voor koude acquisitie. Het benaderen van mensen die nog geen klant zijn kan immers tot irritatie leiden. Maar de andere kant is dat het ook veel kan opleveren. Met de juiste benadering kunnen potentiële klanten uiteindelijk klanten worden die een bestelling doen, een order plaatsen of een abonnement afsluiten. Het is daarbij heel belangrijk om de juiste benadering te kiezen. Daar is In4Leads in gespecialiseerd. Bij ons geen callcenter met mensen die onvoorbereid aan de telefoon zitten en bij wie 98% van de gesprekken binnen een halve minuut door de gebelde persoon wordt afgebroken. Wij gaan voor het hoogst haalbare resultaat.

Een goede voorbereiding
Het is bij koude acquisitie belangrijk om goed voorbereid aan de slag te gaan. Voordat wij voor u mogelijk toekomstige klanten gaan benaderen, verdiepen we ons terdege in uw bedrijf. Wat zijn uw producten en diensten? Wat is uw doelgroep? Wat is de tone of voice waarmee u uw klanten doorgaans benadert? Als u de bezoekers van uw website met ‘u’ aanspreekt dan is het niet logisch om bij telefonische benadering te tutoyeren. Andersom kan het soms beter aansluiten bij uw doelgroep om dat juist wel te doen. Naast de wijze van benadering is het essentieel om te weten wat uw bedrijf te bieden heeft. Als een klant doorvraagt moet de telemarketeer niet met de spreekwoordelijke mond vol tanden zitten. Juist als alle vragen direct kunnen worden beantwoord schept dat vertrouwen en is de kans groot op een succesvolle afloop.
Het bepalen van de doelgroep
Voordat de koude acquisitie van start gaat is het belangrijk om de juiste doelgroep te bepalen. Het heeft weinig zin om mensen die geen eigen bedrijf hebben te benaderen over speciale diensten voor zelfstandigen. Ook dienstverlening die betrekking heeft op online vindbaarheid is niet voor elke ondernemer relevant. De bakker op de hoek hoeft het niet van zijn website te hebben als het om klanten gaat. De boekhouder in het dorp misschien wel. De online schoenenverkoper heeft wel degelijk baat bij goede vindbaarheid van zijn website. Als In4Leads telemarketing doet wordt daarom vooraf bekeken wie en wat de doelgroep is en welke benadering daarbij past. Het gaat daarbij niet alleen om de achtergrond, maar ook om de leeftijdscategorie en of het om vooral vrouwen of juist mannen gaat.
Geen ongewenste telefoontjes
Ongewenst gebeld worden is één van de grootste ergernissen van Nederlanders. Daarom zijn er registers opgesteld van mensen die niet telefonisch benaderd willen worden. Uiteraard worden deze registers gerespecteerd door In4Leads. U hoeft dus niet bang te zijn voor klachten dat iemand namens uw bedrijf ongewild is benaderd terwijl er wel degelijk een vermelding in een Bel-me-niet register was. Natuurlijk kan er altijd een fout worden gemaakt, maar dit risico wordt tot het absolute minimum beperkt. Ook krijgen bellers na afloop van een gesprek altijd de mogelijkheid om aan te geven dat zij niet meer willen worden gebeld. Op die manier wordt geprobeerd om mogelijke ergernis over de onaangekondigde benadering zo laag mogelijk te houden.
Prettige telefoonstemmen
Koude acquisitie wordt geen succes als de beller geen prettige telefoonstem heeft. Daarom worden alle medewerkers van In4Leads gescreend op hun stem. Spreken ze duidelijk, het liefst zonder accent of dialect. Kunnen ze goede zinnen formuleren. En ligt hun stem lekker in het gehoor. Dat laatste hebt u natuurlijk niet altijd zelf in de hand. Maar door de juiste mensen te selecteren proberen we het telefonisch benaderen van mogelijke klanten zo prettig mogelijk te laten verlopen. Het doel is immers om klanten te werven. Mensen moeten ertoe worden bewogen om een aankoop te doen of op zijn minst de website te bezoeken voor meer informatie.
Andere manieren van koude acquisitie
Koude acquisitie kan ook op andere manieren worden uitgevoerd. Potentiële klanten kunnen ook worden benaderd door te adverteren via sociale media of door ze te benaderen via e-mail. Aan dat laatste zijn uiteraard ook voorwaarden verbonden. Het willekeurig benaderen van mensen levert niet alleen weinig op, het is ook niet toegestaan. Voor het versturen van een online mailing moet een doelgroep worden geselecteerd die op voorhand mogelijk geïnteresseerd is. Afhankelijk van de dienst of het product kunnen dit mensen met een eigen bedrijf zijn, mensen met een koopwoning of een leaseauto. Juist door een goede selectie van de beoogde doelgroep te maken is de kans op succes groot.
Ontdek uw kansen met koude acquisitie
Wilt u ook ontdekken of koude acquisitie voor uw bedrijf succesvol kan zijn? Neem dan contact op met In4Leads. Wij bekijken graag samen met u de mogelijkheden. U kunt op de website alvast uw Rendement On Investment (ROI) berekenen.
Maak vandaag nog een afspraak met een van onze accountmanagers en laat u verder informeren.
PLAN NU EEN AFSPRAAK