Happy Calls

Het uitbesteden van de klantenservice wordt vandaag de dag steeds vaker ‘happy calls’ genoemd. De reden voor deze term is dat de feedback van de klant -of deze nu positief of onverhoopt negatief is- u als ondernemer de kans geeft om direct actie te ondernemen. Is uw klant positief? Dan zal deze dit letterlijk aan onze outbound klantenservice medewerker vertellen, wat het gevoel nog eens verder versterkt en stimuleert om de positieve ervaring verder te vertellen.

Inzichten in pluspunten en verbeterpunten

Het uitbesteden van de klantenservice stelt zowel u als uw klant in staat om even bewust stil te staan bij de dienst of verkoop die enige tijd geleden heeft plaatsgevonden. Op deze manier brengt een klant de specifieke en unieke kanten van uw dienstverlening onder woorden, maar weet deze u ook te vertellen welke gebieden verbetering nodig hebben. U verkrijgt zo dus inzicht in de pluspunten, maar ook de verbeterpunten. Tegelijkertijd geven happy calls uw klanten het gevoel dat hun mening ertoe doet.

Voorkomen dat kleine knelpunten grotere problemen worden

Zeker wanneer u een goede band heeft met uw klanten, kan het voor hen moeilijk zijn om hun mening te ventileren over een factor die volgens hen verbetering vergt. Happy calls zijn een laagdrempelige manier om deze toch ter sprake te brengen. Door uw klant met het uitbesteden van uw klantenservice een manier te bieden om kleine issues aan te geven, voorkomt u dat deze zich in de toekomst mogelijk tot grotere problemen ontwikkelen. De telefoongesprekken zijn dus een efficiënte manier om knelpunten op te lossen.

Wat doen we precies voor u?

Kiest u voor het uitbesteden van uw klantenservice aan In4Leads? Dan nemen wij telefonisch contact met uw klanten van de afgelopen zes maanden op. Professioneel en op een wijze die geheel bij uw onderneming en de klant past, inventariseren wij hoe zij uw dienstverlening hebben ervaren. Zaken die onder andere aan bod komen, zijn:

  • Tevredenheid over door u geleverde producten/diensten
  • De kwaliteit van uw accountmanager
  • Service met betrekking tot facturatie
  • Het leveringsproces
  • Aftersales

Wat levert het uitbesteden van uw klantenservice u op?

In4Leads doet niet aan een standaard script, maar staat voor een persoonlijke aanpak. De door onze
professionele klantenservicemedewerkers uitgevoerde happy calls leveren u zodoende verschillende
voordelen op. Denkt u bijvoorbeeld aan:

  • Inzicht in uw dienstverlening en sales apparaat
  • Inzicht in de mate van (on)tevredenheid van uw klanten
  • Inzicht in hoe uw klanten het facturatie- en leveringsbeleid ervaren
  • Het verkrijgen van meer business uit dezelfde klant
  • Waardevolle feedback voor uw accountmanager

Voor het behalen en behouden van warme relaties met uw klanten

Veel bedrijven kennen hun klanten in de B2B-markt redelijk tot goed. Een mooi gegeven, waar weliswaar echter één nadeel aan kleeft: in warme relaties komen problemen minder snel boven water. Uw klanten kunnen zich zoals al even genoemd bezwaard worden om uit zichzelf feedback te geven over uw product, dienst en de afhandeling daaromheen. Een persoonlijk contactmoment in de vorm van een happy call is daarom zeer waardevol.

Het uitbesteden van klantenservice is bovendien ook van grote toegevoegde waarde bij nieuwe klanten met wie u een warme relatie wenst op te bouwen. Het laatste wat zij willen, is zich een nummer voelen. Met happy calls voelen zij zich gezien en gehoord, wat het vertrouwen in uw onderneming versterkt en de kans op het verkrijgen van meer business vanuit deze klant vergroot.

Recensies en referenties verbeteren

Klantervaringen zijn anno nu belangrijker dan ooit. Meer dan vroeger hechten potentiële klanten waarde aan mond-op-mond referenties voor belangrijke aankoopbeslissingen. Door het uitbesteden van uw klantenservice en het laten uitvoeren van happy calls door In4Leads, stimuleert u positieve recensies van uw klanten, waardoor zij ook anderen het vertrouwen geven en zelf telkens terugkomen. Met het uitbesteden van uw klantenservice snijdt het mes dus aan twee kanten!

Maak vandaag nog een afspraak met een van onze accountmanagers en laat u verder informeren.

PLAN NU EEN AFSPRAAK