Wanneer een opdracht is afgerond en de klant de factuur heeft voldaan, is het tijd om af te ronden. Of toch niet? Het uitbesteden van de klantenservice is een logisch vervolg. De mening van jouw klanten is goud waard, terwijl de dienstverlening bij veel bedrijven nog altijd stopt na de afname van een product of dienst. Op zijn hoogst versturen ze nog een geautomatiseerde e-mail die naar hun tevredenheid informeert. Maar hoe happy jouw klanten écht zijn met jouw bedrijf, dat ontdek je pas met behulp van happy calls. Met onze outbound klantenservice krijg je meer inzicht in de dienstverlening en jouw sales apparaat. Het uitbesteden van de klantenservice is nuttig voor jezelf én voor jouw B2B klantrelaties.
Happy Calls
Het uitbesteden van de klantenservice wordt vandaag de dag steeds vaker ‘happy calls’ genoemd. De reden voor deze term is dat de feedback van de klant -of deze nu positief of onverhoopt negatief is- jouw als ondernemer de kans geeft om direct actie te ondernemen. Is de klant positief? Dan zal deze dit letterlijk aan onze outbound klantenservice medewerker vertellen, wat het gevoel nog eens verder versterkt en stimuleert om de positieve ervaring verder te vertellen. Het uitbesteden van de klantenservice heeft dus zelfs positieve invloed op de mond-tot-mond reclame.
Inzichten in pluspunten en verbeterpunten
Het uitbesteden van de klantenservice stelt zowel jezelf als jouw klant in staat om even bewust stil te staan bij de dienst of verkoop die enige tijd geleden heeft plaatsgevonden. Op deze manier brengt een klant de specifieke en unieke kanten van jouw dienstverlening onder woorden, maar weet deze ook te vertellen welke gebieden verbetering nodig hebben. Door het uitbesteden van de klantenservice verkrijg je dus inzicht in de pluspunten, maar ook de verbeterpunten. Tegelijkertijd geven happy calls jouw klanten het gevoel dat hun mening ertoe doet.
Voorkomen dat kleine knelpunten grotere problemen worden
Zeker wanneer jij een goede band heeft met jouw klanten, kan het voor hen moeilijk zijn om hun mening te ventileren over een factor die volgens hen verbetering vergt. Happy calls zijn een laagdrempelige manier om deze toch ter sprake te brengen. Door jouw klant met het uitbesteden van de klantenservice een manier te bieden om kleine issues aan te geven, voorkom je dat deze zich in de toekomst mogelijk tot grotere problemen ontwikkelen. De telefoongesprekken zijn dus een efficiënte manier om knelpunten op te lossen.
Klantenservice uitbesteden, Wat doen we precies?
Kies jij voor het uitbesteden van de klantenservice aan In4Leads? Dan nemen wij telefonisch contact met jouw klanten van de afgelopen zes maanden op. Professioneel en op een wijze die geheel bij jouw onderneming en de klant past, inventariseren wij hoe zij jouw dienstverlening hebben ervaren. Zaken die onder andere aan bod komen, zijn:
- Tevredenheid over geleverde producten/diensten
- De kwaliteit van jouw accountmanager
- Service met betrekking tot facturatie
- Het leveringsproces
- Aftersales
Wat levert het uitbesteden van de klantenservice op?
In4Leads doet niet aan een standaard script, maar staat voor een persoonlijke aanpak. De door onze
professionele klantenservicemedewerkers uitgevoerde happy calls leveren je zodoende verschillende
voordelen op. Denk bijvoorbeeld aan:
- Inzicht in jouw dienstverlening en sales apparaat
- Inzicht in de mate van (on)tevredenheid van jouw klanten
- Inzicht in hoe de klanten het facturatie- en leveringsbeleid ervaren
- Het verkrijgen van meer business uit dezelfde klant
- Waardevolle feedback voor de accountmanager
Kortom, het uitbesteden van de klantenservice zorgt voor waardevolle inzichten / feedback en kan zelfs leiden tot meer business.
Voor het behalen en behouden van warme relaties met jouw klanten
Veel bedrijven kennen hun klanten in de B2B-markt redelijk tot goed. Een mooi gegeven, waar weliswaar echter één nadeel aan kleeft: in warme relaties komen problemen minder snel boven water. Jouw klanten kunnen zich zoals al even genoemd bezwaard worden om uit zichzelf feedback te geven over jouw product, dienst en de afhandeling daaromheen. Een persoonlijk contactmoment in de vorm van een happy call is daarom zeer waardevol. Een van de doelen die wij nastreven bij het uitbesteden van de klantenservice is het behalen en behouden van warme relaties met jouw klanten.
Klantenservice uitbesteden voor nieuwe klanten
Het uitbesteden van klantenservice is bovendien ook van grote toegevoegde waarde bij nieuwe klanten met wie jij een warme relatie wenst op te bouwen. Het laatste wat zij willen, is zich een nummer voelen. Met happy calls voelen zij zich gezien en gehoord, wat het vertrouwen in jouw onderneming versterkt en de kans op het verkrijgen van meer business vanuit deze klant vergroot.
Recensies en referenties verbeteren
Klantervaringen zijn anno nu belangrijker dan ooit. Meer dan vroeger hechten potentiële klanten waarde aan mond-op-mond referenties voor belangrijke aankoopbeslissingen. Door het uitbesteden van jouw klantenservice en het laten uitvoeren van happy calls door In4Leads, stimuleer je positieve recensies van jouw klanten, waardoor zij ook anderen het vertrouwen geven en zelf telkens terugkomen. Met het uitbesteden van jouw klantenservice snijdt het mes dus aan twee kanten!
Maak vandaag nog een afspraak met een van onze accountmanagers en laat je verder informeren over de opties voor het uitbesteden van de klantenservice door In4leads.
PLAN NU EEN AFSPRAAK