Leadgeneratie kan grofweg in twee categorieën worden verdeeld: online en offline. Die laatste noemen we ook wel telemarketing, oftewel telesales of telefonische acquisitie. In4Leads, het telemarketingbureau, is van mening dat telemarketing het effectiefste middel is om écht in gesprek te raken met een prospect, oftewel een potentiële klant. Voor jou als ondernemer kan dit zogeheten koud bellen een flinke stap zijn. Ons telemarketingbureau beschikt over de kennis en de ervaring om met deze telefoongesprekken de gewenste resultaten te behalen.
De voordelen van telemarketing
Het woord telemarketingbureau roept niet zelden negatieve associaties op. Met ons professionele en bovenal menselijke contact weten wij echter het tegenovergestelde te bereiken. Ons telemarketingbureau weet de juiste prospects voor een gesprek te benaderen, waardoor de kans ook groter wordt dat dit daadwerkelijk in een verkoop resulteert. Onze telemarketeers weten de interesse van partijen af te lezen en geven interactieve informatie. Zo komt een potentiële klant via een telemarketingbureau veel meer te weten dan wat hij op een website of in een folder kan lezen. Onze vragen en gespreksvoering zijn een aanvulling op jouw bedrijfsvoering.
Échte gesprekken
Bij In4Leads weten we als geen ander wat jij als partner nodig heeft om sales te maken: actief luisteren naar de behoeftes van jouw (potentiële) klanten en zodoende cruciale informatie achterhalen. Om maximale resultaten te behalen, verdiepen we ons in jouw onderneming, producten en dienstverlening. De telemarketing gesprekken die wij voeren, sluiten zo geheel aan op jouw bedrijf. Ons telemarketingbureau bestaat uit ervaren telemarketeers die continu worden getraind en klanten zo op de juiste manier weten te benaderen. We werken niet met standaard belscripts, maar voeren echte gesprekken. Zo heeft een prospect dus nooit het gevoel dat informatie wordt ‘opgedrongen’.
Wat doen wij als telemarketingbureau?
Bij In4Leads betekent telemarketing zoveel meer dan zomaar koud bellen. Wij werken nauw met jouw samen om ervoor te zorgen dat we daadwerkelijk als salesafdeling van jouw bedrijf kunnen fungeren. Ons inziens is dat de enige manier om jouw potentiële klanten te doorgronden en binnenboord te halen. De telemarketing onderdelen waarmee we ons bezighouden zijn allemaal met elkaar verweven en betreffen:
- Marktbewerking
- Doelgroepselectie
- Acquisitie
- Opvolging
- Data
- Resultaat
Stappenplan bij ons telemarketing bureau
De eerste stap bij ons telemarketingbureau is de fase van marktbewerking, waarin we jouw als opdrachtgever adviseren, maar ook uitdagen bij het betreden van de nieuwe markt. Daarna volgt de doelgroepselectie. Wat is de optimale doelgroep en welke benadering past daar het beste bij? Maar ook: wat is een gekwalificeerde lead? Ons telemarketingbureau leest zich vooraf goed in het bedrijf dat we benaderen in alvorens we overgaan tot koude telefonische acquisitie. Onze campagnes volgen we zorgvuldig op, waardoor we waardevolle klantinformatie aan jou kunnen overleggen. Dit leidt uiteindelijke tot een uitbreiding van jouw klantenbestand in kwaliteit en kwantiteit.
Goede klantrelaties zijn belangrijker dan ooit
Ons telemarketingbureau helpt je met het opbouwen van goede klantrelaties, die vandaag de dag belangrijker zijn dan ooit. Het is inmiddels namelijk niet alleen meer de merkwaarde die telt, maar ook het sociale aspect. Het zogeheten ‘social selling’, wat we met telemarketing doen, speelt als verkooptechniek dan ook een steeds belangrijkere rol. Persoonlijk contact met een (potentiële) klant is doorslaggevend om op een onderscheidende manier een klantrelatie te creëren. Telemarketing heeft een grote invloed op het aankoopgedrag en is daardoor essentieel in het totale salesproces, iets waar we ons als telemarketing bureau dagelijks bewust van zijn.
De voordelen van leadgeneratie middels telefonische acquisitie op een rijtje
Telemarketing was een tijdlang een woord bij bedrijven en bureaus waarbij men de wenkbrauwen enigszins optrok. Dit had vooral te maken met de agressieve gesprekstechnieken die enkel op verkoop en niet op de prospect zelf gericht waren. Inmiddels weet men wel beter. Steeds meer bedrijven besteden dan ook aandacht aan offline B2B leadgeneratie, omdat dit -wanneer op de juiste manier aangepakt- tot een verdere financiële ontwikkeling van jouw onderneming kan leiden. Ook jij als ondernemer kunt profiteren van de voordelen van telemarketing middels een bureau. Deze betreffen onder andere:
- De betrokkenheid van (potentiële) klanten bij jouw onderneming vergroten
- De naamsbekendheid van jouw onderneming laten groeien
- Het aantal klanten en zodoende de omzet van jouw onderneming laten stijgen
Flexibele inzetbaarheid Telemarketingbureau
Ons telemarketingbureau is flexibel. Waarom? Jouw behoefte aan salespower kan in de loop der tijd aan verandering onderhevig zijn. Op sommige momenten wil je meer inzetten dan gewoonlijk. Het tijdelijk aannemen van salesprofessionals is om organisatorische redenen vaak niet wenselijk. Onze telemarketing diensten kan jij flexibel inzetten. Tegelijkertijd kunnen jouw accountmanagers, die ware specialisten zijn in de producten en diensten die jij jouw klanten aanbiedt, zich bezighouden met hetgeen waarin zij goed zijn. Het uitbesteden van telemarketing aan ons telemarketingbureau levert je zo dubbele winst op!
Maak vandaag nog een afspraak met een van onze accountmanagers en laat je verder informeren.